Jonge Ekster in de tuin van mijn nieuwe woning # Blessing of good luck & nieuw begin

Er zat een jonge ekster in mijn tuin in de eerste dagen dat ik in mijn nieuwe woning kwam wonen.

Het arme beestje had iets aan zijn vleugel en kon niet vliegen, alleen maar hoppen. Ik had weinig tijd me om hem te bekommeren, maar ik kon hem wel water geven en af en toe een snee brood. Op hete dagen was dat erg welkom, want het beest zat hier te hijgen in de zon en kwam bijna niet meer voorruit.

Zijn ouders vlogen af en aan en voedde hem nog steeds. Ze zochten hem elke keer op. Ook verjagen zij met zijn tweetjes (de ouders) de buurtkatten zodra ze in zijn buurt komen. Er zitten minsten 6 katten hier in de omgeving.

Ik ben diep onder de indruk van wat de ouders voor hun kind doen, ook al is hij uit het nest gevallen. Maar het levert ze heel veel stress op. Wanneer ik de dierenambulance zal bellen en dan is er een kans dat hij een spuitje krijgt. ..zucht wat een dilemma. Ik heb het 5 dagen aangekeken en toen ging het enorm stormen.

De dag erna zat het beestje toch gewoon weer in mijn tuin op het bakje water dat ik er voor hem had gezet.  Een beetje op adem kunnen komen van de verhuizing dacht ik dat ik nu wel tijd had om hem te vangen en hem aan de dierenambulance over te leveren, zodat hij daar onderzocht kan worden. Ik zette een kattendraagmand naast hem, hij keek me aan en…hopte weg. Daarna is hij niet meer terug gekomen. Dat is nu 5 dagen geleden. Ik ben me af gaan vragen waar hij nu gebleven is. Is hij omgekomen? Heeft hij toch nog leren vliegen? Heet hij een nieuwe schuilplaats gevonden? Komt hij nog terug?

Who knows? Het was in elk geval mijn eerste nieuwe vriend hier in mijn nieuwe buurt. En ik kon hem onderdak bieden in tijden van nood.

 

 

 

Geef een reactie

