Behandelingen voortgang

Momenteel wordt ik behandeld tegen Borrelia, Bartonella en Artritis; de grote drie.

IMG_2553

Eerder heb ik vele complicaties gekregen toen er getracht werd de Bartonella (kattenkrabziekte) aan te pakken en dat leverde soms zelfs desastreuze gevolgen op.

Recentelijk heeft mijn therapeut gemeten dat ik Artritis heb. Artritis is een ontsteking aan de gewichten en zowel Bartonella als Borrelia kunnen deze veroorzaken. Het is nieuw voor mij dat artitris als aparte klacht behandeld wordt. Eerder is aangenomen dat de artritis klachten door de lyme bacterie komen, en dat is ook zo. Alleen wat Lyme ook kan veroorzaken is dat het lichaam een auto-immuunsysteem achtige reactie krijgt, en het is nieuw voor mij om deze als zodanig zijnde een auto immuunreactie te behandelen. In de reguliere zorg is dat eerder wel gebeurd en werden de ontstekingen behandeld met Prednison.  Nu de artritis klachten behandeld worden zou het gemakkelijker moeten worden om Bartonella te behandelen, omdat juist de Bartonella bacterie zich in de gewrichten nestelt. Door de gewrichten (de artritis) te behandelen (te ontlasten) wordt het gemakkelijker om ook Bartonella te behandelen, omdat de gewrichten dan sterker worden en ik zodoende geen ernstige terugval meer krijg. Ik ben desalniettemin, door ervaring, zeer voorzichtig met het laten behandelen van Bartonella.

Bartonella is op dit moment meer aanwezig dan Borrelia..(Borrelia gaat in remissie!!!) maar is een echt wild beest (slaat keihard terug als deze wordt aangevallen) om aan te pakken.

Keep you posted!

 

Geef een reactie

