Het is “gemakkelijker” de koffie te laten staan als je lichaam verzuurd is

Ik heb sinds 13 April maar twee keer kopje koffie gedronken, waarbij er eentje een cafeine vrije koffie was. De gewone koffie kwam als gebruikelijk verkeerd aan, en ik kreeg weer last van dezelfde klachten als opgejaagdheid en zenuwachtigheid. Het is daarom niet de moeite waard het te blijven drinken. Er treedt gelijk ook en verandering op in mijn consumptiegedrag van koffie. Nu ga ik veel minder op een terrasje zitten om een koffie of iets anders te bestellen. Ik fiets gelijk door naar huis om daar een kruidenthee nemen. Ik bespaar heel wat eurootjes die ik wijselijk kan inzetten voor een goede ontgifter zoals chlorella of chlorophyl of een extra dosis vitamine C.

Verzuring:  (te)veel koffie drinken en andere verzurende levensmiddelen tot je nemen zorgen ervoor dat je lichaam verzuurd. Hiervoor wil je waken als je chronisch ziek bent.(Over wat verzuring is deel ik een artikel in mijn volgende blog).

Ik dronk al weinig koffie, maar 1 of 2 kopjes per dag. Dus het terugschroeven naar 0 kopje per dag was een kleine stap. Vergeleken bij anderen die de hele dag door koffie drinken thuis of op kantoor. Toch was het niet gemakkelijk er helemaal vanaf te stappen. Koffie ruikt en smaakt lekker en het lijkt erg gezellig samen een kopje koffie te drinken. Maar nu ik eenmaal de stap heb gezet merk ik dat het reuze mee valt om geen koffie te drinken. De enige momenten dat ik trek krijg in een bakkie troost, is als ik me eventjes niet zo goed voel en een beetje mezelf wil troosten. De engelen vertellen me al heel lang om geen koffie meer te drinken, maar om de uiteindelijke stap te zetten vond ik heel lastig.

Ook zie ik dat er veel chronisch zieken zijn die juist koffie drinken om zichzelf op de been te houden. Je bent vaak al moe, dat komt door verschillende zaken als uitgeputte bijnieren maar door meer koffie te gaan drinken help je je lichaam hier op de lange termijn niet mee. In de praktijk waar ik behandeld wordt sprak ik met een mevrouw die tot 5 kopjes per dag drinkt omdat ze anders zo moe is. Het is juist de bedoeling om de koffie af te bouwen en jouw lichaam van binnen uit aan het werk te zetten om te genezen. Creeer een goed alkalisch lichaam en je zult van binnen uit verbetering gaan opmerken.

In dit filmpje verteld Michael, de partner van Doreen Virue dat hij een koffieverslaving had en zijn dag begon met sterke koffie tot wel 5 kopjes in de ochtend. Toen hij ging stoppen met koffie drinken ervaarde hij hele sterke hoofdpijnen dat zijn de ontgiftingsverschijnselen die men ervaart bij het stoppen met koffie drinken. Daardoor heeft hij nooit meer koffie gedronken.

Ik zelf blijf zoeken naar alternatieven voor koffie zoals bambu koffie, maar ik drink verder ook gezuiverd (alkalisch) water en veel kruidenthee. Bambu bestaat uit geroosterde en gebrandde chicorei. Gemoute gerst, vijgen, tarwe en eikels zijn echter de extra ingrediënten die maken dat dit product ” echt” als koffie smaakt. Door dat de chicorei gebrand is heeft dit drankje best wel een pittige smaak en wordt wel als een klein beetje stimulerend ervaren.

Geef een reactie

