Koffie challenge tweede bericht

Ik ben gisteren de halve stad doorgefietst om een woning te bezichtigen. Daarna was er ”s middags nog eens een bezichtiging aan de andere kant van de stad. De woning bezichtiging van de ochtend was pas een dag eerder bekend gemaakt en ik las het pas in de ochtend. Ik zag geen kans meer om vervoer te regelen en vandaar dat ik alles op mijn electrische driewieler heb gedaan.

En nu heb ik helemaal geen puf meer om maar iets te doen. Ik ben duidelijk mijn grenzen over gegaan. Het leven met ME/CVS of Lyme betekent dat je altijd rekening houdt bij het maken van afspraken om niet teveel op een dag te doen. Zodoende probeer je een goede balans te vinden. Wanneer deze balans zoek raak kan je wel eens een hele dag ervan bij moeten komen en soms zelfs twee of meer dagen.

Zo’n dag is vandaag. Dat is dat ene moment dat ik naar koffie snak omdat je er een kick van krijgt…verder heb ik de hele week nog niet een keer ernaar omgekekent en voelt mijn lichaam rustig aan. Ook met betrekking tot voeding voel ik me alleen maar gesterkt door geen koffie te drinken om puur en eenvoudig te eten. Het lichaam gaat in een automatische detox stand om zichzelf te resetten  op een heel natuurlijke manier.  Het lijkt ook alsof ik de drang naar zoetigheid niet heb. Anders dan puur en eenvoudig eten aandrang heb ik even niet. Het gaat vanzelf. Dat gaat goed! Nu op dit moment nog even de drang weerstaan een koffie te gaan drinken.

bietensmoothie

Hierbij een foto van een lekkere bieten-,  met banaan en  gember smoothie. Ik ging gisteren nog op een terras iets drinken en ik nam een wortel, gember, sinasappel sapje. Het zou vers geperst worden. Meestal bedoelt men hiermee dat het sap eerder vers geperst is en nu sinds de ochtend of zelfs al sinds gisteren in de koelkast staat. En dat was ook zo. Het sinasappel sap proefde vieser zat een beetje bittere smaak aan die je proeft als het te lang in de koelkast heeft gestaan. Het was geen succes. Ook alle vitamines gaan eruit op deze manier.

Na het persen is het het beste je sapje binnen een half uur op te drinken zodat de vitamines bewaard blijven. Wanneer een sapje langer dan dat staat te wachten eer het gedronken wordt zijn alle vitamines er al uit. Het wordtelsapje kostte €3,95. Volgende keer neem ik een lekkere thee in plaats van een sapje, dan weet ik zeker dat het geen weggegooid geld is.

Koffiechallenge: # 1 maand geen koffie drinken en hoe daarna verder? # een week al koffie vrij.

Wil je ook eens proberen om een tijdje geen koffie drinken. Meld het onder aan het bericht. Het helpt mij in elke geval om me te houden aan mijn voornemen omdat ik het openlijk heb gedeeld.

3 thoughts on “Koffie challenge tweede bericht

  1. Dank voor jouw reactie. alsjij e hele dag koffie kunt drinken en nergens verder latst van hebt dan ben jij waarschijnlijk een goede ontgifter.

    Via internet vond ik de volgende info:
    Beste mensen die niet goed tegen koffie kunnen,
    U bent een slechte ontgiftiger, dwz, Fase I detox van de lever werkt niet goed…
    hier een klein stukje:
    “In Fase I van de ontgifting (lever) worden door enzymatische processen (de zogenaamde P450 enzymen) niet alleen toxinen (gifstoffen) zoals drugs, medicatie, pesticiden en zware metalen onschadelijk gemaakt, maar ook afbraakproducten van lichaamseigen stoffen zoals hormonen en stoffen uit het immuunsysteem zoals histamine. In Fase I wordt een deel van de stoffen volledig onschadelijk gemaakt. Een ander deel wordt voorbewerkt en in Fase II verder verwerkt om dan via gal en nieren te worden uitgescheiden.
    Of iemand een goede ontgifter is wordt bepaald door de wel of niet optimale werking van zijn enzymsystemen. Dat wordt mede door uw erfelijkheid en constitutie bepaald.
    Wie kent niet die voorbeelden van mensen op feestjes die na een paar slokken wijn al ‘dronken’ zijn. Een voorbeeld waaraan u kunt herkennen dat Fase I onvoldoende werkt vindt u bij die mensen die cafeïne niet kunnen verdragen. …”
    bron: http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=103
    AUB

    Like

  2. Ik ben een slechte ontgifter en door te stoppen met koffie drinken (maar ook suiker, wijn en alcohol ) help ik mijn lichaam weer een beetje verder op pad naar het herstel van de gezondheid.Natuurlijk werk ik verder aan het herstel van de ontgiftingsstoornis.

    Like

Geef een reactie

